A Formula-1 2007-es világbajnoka, Kimi Räikkönen a Magyar Nagydíj időmérő edzésén ismét gyengén teljesített, majd a rajt utáni ütközetből is vesztesként jött ki. Vetélytársai balszerencséjéből profitálva azonban mégiscsak felállhatott a futam után a dobogóra. Noha a versenytempója ismét kiváló volt, melyet az általa teljesített leggyorsabb kör is bizonyít, a finn tisztában van vele, ha az egykörös teljesítményén nem tud javítani, búcsút inthet a világbajnoki reményeknek.
„Ez a rövid szünet a lehető legjobb időben jön. Szükségünk van a feltöltődésre hat hónap után, amikor is mindent beleadtunk, versenyzés és tesztelés, szóval készen kell állnunk a következő futamra és az évad fináléjára. A világbajnoki helyzetünk nem is olyan rossz: nyilvánvalóan mindig van javítanivaló és pontosan ez az, ami a szándékunkban áll.
A magyar hétvége eléggé kiábrándító volt számomra: az egyetlen pozitív dolog maga a végeredmény. Nagyon fontos, hogy csökkenteni tudd a lemaradásod a vezetővel szemben. Több pontot gyűjtöttem, mint a közvetlen ellenfeleim, ami elég kellemes e rövid szünet előtt. Finnországba utazom, hogy kipihenjem magam egy kicsit, habár az időjárás nem kecsegtet sok jóval.
Nem szeretném eltitkolni, hogy az utóbbi versenyek nem sikerültek úgy, ahogyan akartam. Minden alkalommal valami szokatlan történt és nem sikerült megtalálnunk az autó legjobb beállítását. Megpróbáltunk megfelelő kompromisszumot találni, de ez sem segített. Ki kell szűrnünk ezt a problémát a következő versenyre Valenciában. Budapesten is a kvalifikáció volt a döntő momentum, méghozzá negatív végkicsengéssel. A Q3-ban a második próbálkozásom során nem tudtam a pályán tartani a kocsit: ez csakis az én számlámra írható. Nem is álmodozhatsz a címről, ha mindig a hatodik pozícióból startolsz. Akár egy másodperccel is autózhatsz gyorsabban az előtted haladóknál, de ha hátulról indulsz, nem tudod kiaknázni a potenciálodat.
A Hungaroringen beragadtam Alonso mögé, akinek az autója egészen jól működött az utolsó szektorban, ami az egyetlen lehetőségem lett volna a megelőzésére. Ismét bebizonyosodott számomra, hogy lehetetlen előzni Budapesten.
Az utolsó kiállásom során keményen nyomtam, mert szabad volt előttem az út. Már ez első körömön nyolc tizeddel gyorsabban mentem, mint előtte. A kocsi rendkívül jól működöt és könnyen kezelhetőnek bizonyult, de már túl késő volt bármihez is. Sikerült befognom Glockot a végén, de fellépett egy mechanikai probléma, így le kellett lassítanom.
Felipe kiváló versenyt futott és megmutatta a bennünk rejlő potenciált. Sajnos meg kellett állnia a verseny utolsó szakaszában. Ez a motorsportok negatív arca; már én is megtapasztaltam néhányszor a saját bőrömön a múltban.
A Ferrari vezeti a konstruktőri világbajnoki versenyt néhány futam óta: ez egyértelműen demonstrálja, hogy jobb autónk és rengeteg lehetőségünk van.
Gratulációmat küldöm Heikki Kovalainennek az első Formula-1-es győzelméhez: a rossz sorozatának vége szakadt és most eljött az ő ideje.
A következő fordulóra Valenciában egy új utcai pályán kerül sor. Imádom felfedezni az új pályák kihívásait; mióta kis gyermekként kartot vezettem, mindig gyorsan megtanulom az ismeretlen pályákat. Hőség várható, csak úgy, mint Budapesten, ami kedvezhet nekünk, ugyanis úgy tűnik, a mi autónk jobban tud alkalmazkodni a magasabb hőmérsékletekhez." |