Kimi Räikkönen-Ferrari-Forma-1
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Kimi Räikkönen
 
Cikkek, történetek Kimiről
 
Képek
 
Videók
 

 

 
VB pontverseny

 

 
Chat
Ne itt hirdessetek! Arra ott van az itt hirdess modul. Köszi.

 
Látogatók száma
Indulás: 2007-04-04
 

 
Sulis cuccok
 
Technikai ismertető: Ferrari F2008

Technikai ismertető: Ferrari F2008

 

.......................................................................................................................................................
A Forma 1-es világbajnoki sorozat 2008-as idényében szereplő csapatok közül a Ferrari alakulat 2008. január 6-án, elsőként mutatta be az idei esztendőre tervezett vadonat új versenygépét.
.......................................................................................................................................................

A Scuderia Ferrari csapat úgy tűnik, nemcsak az idei VB versenyben kíván ismét a legjobbnak kijáró első pozícióban végezni, hanem az új kihívók bemutatásában is az élen kívánta tudni magát. A korábbi évek analógiájára F2008-nak elnevezett konstrukció megalkotása igencsak megdolgoztatta az olasz istálló szakembergárdáját, hiszen az FIA által az idei évre bevezetett szabályváltoztatásoknak maximális mértékben meg kell felelniük. Az új skarlátvörös négykerekűben fellelhető újítások között a legjelentősebb helyet a MES (McLaren Electronic Systems) által készített, SECU-nak (Standard Electronic Control Unit = Standard Elektronikai Vezérlő Egység) nevezett új elektronikai rendszer foglalja el, amely az összes többi csapat versenyautóiban megtalálható lesz. Ez az új egység tulajdonképpen egy vezérlő modult, és a hozzá szorosan kapcsolódó vezérlő programot rejti magában.

Az előzőekben említett terület mellett természetesen a 2008-as versenyautó más egyéb részeit is érintették az FIA által bevezetett szigorítások. A Ferrari mérnökeinek - éppúgy, mint a mezőny többi csapatának - olyan sebességváltó rendszert kell(ett) kialakítani, amely a Technikai Szabályzatban foglaltaknak megfelelően az idei évben már összesen négy versenyt kell meghibásodás nélkül teljesíteni.
Aki figyelemmel kíséri az autósport ezen kategóriáját, minden bizonnyal tisztában van azzal, hogy igen nagy hangsúlyt fektetnek a pilóták biztonságára. Ebből a megfontolásból az új autó megépítésénél a pilóta sisakja melletti karosszériarész felső szintjét magasabbra kellett emelni, nagyobb védelmet nyújtva ezáltal a versenyző talán egyik legsérülékenyebb testrészének, a nyaknak és a fejnek egyaránt.
Ahogyan az már az elmúlt évek során is látható volt, az autó megépítéséhez felhasználható anyagok tekintetében is komoly szabályozások voltak tapasztalhatóak. Ez természetesen a 2008-as idényben sem lesz másként, hiszen a konstruktőröknek pontosan meghatározott összetételű anyagok felhasználását teszik megengedetté.

Ferrari F2008
(2008.01.06.)

A technikai szakemberek körében a biztonsági előírásoknak, és a teljesítménybeli-, valamint a megbízhatóságot növelő fejlesztéseknek való örökös megfelelés mellett mindig is szem előtt kellett tartaniuk, hogy az egyes alkatrészek és alkotóelemek minél kisebb súllyal rendelkezzenek. Az F2008-as autó esetében az aerodinamikailag jelentős szereppel bíró felületek szinte mindegyike átesett kisebb-nagyobb mértékű ráncfelvarráson. Természetesen arról sem szabad megfeledkezni, hogy azok a karosszériaelemek, amelyek most a bemutatott autót ékesítik, már a szezon első versenyhétvégéjére is megváltozhatnak (és ez minden bizonnyal meg is fog történni), illetve az éppen aktuális versenypálya karakterisztikájának való megfelelés érdekében szinte örökös fejlesztéseket, módosításokat fognak elvégezni az év során. A monocoque-ot szemügyre véve látható, hogy az oldalsó kocsiszekrény és a motorburkolati elemek a tavalyi évben használt változathoz képest kúposabb külsőt kaptak, míg a versenyző lába alatti szekció kecsesebb formát öltött. Ez utóbbinak az a jelentősége, hogy a versenyautó alatt tovahaladó légáramlatokat sokkal koncentráltabb módon terelik a megfelelő irányba. nagyobb menetstabilitást kölcsönözve ezzel az új Ferrarinak.
Az F2008-as konstrukció új aerodinamikai jellemzőinek javítása érdekében a megfelelő tapadást és menetstabilitást szolgáló első- és hátsó kerékfelfüggesztési rendszerek is módosultak.

A 2007-es évben a Bridgestone abroncsok tekintetében megszerzett tapasztalatok, valamint az új technikai szabályok értelmében az F2008-as versenygép tengelytávja, és az ezzel szorosan összefüggő súlyeloszlási-elvek is módosultak valamelyest. A korábban is említett új elektronikai rendszer (SECU) bevezetése csak az egyik olyan összetevő, amely a módosított Technikai- és Versenyszabályzat révén került bevezetésre, hiszen a versenyzők munkáját az eddigiekben segítő elektronikai eszközök száma igencsak megcsappant. Azon pilóták, akik előnyben részesítették a kipörgésgátló, az elektronikailag segített motorfék és rajtautomatika hatásait, most ezeket mind-mind mellőzniük kell majd.
A felhasználható anyagok tekintetében a sebességváltó tokozatát szénszálas anyagból építették meg, míg az erőátviteli rendszer továbbra is a már megszokott hosszanti beépítésben került a Ferrari F2008-as négykerekűjébe. Sorrendben a második olyan év következik a csapat életében, amikor a sebességi fokozatok közötti, minél kisebb kapcsolási idővel történő és minél pontosabb váltást egy ún. gyorsváltó mechanizmus közreműködésével valósítják meg, amelyet megfelelő módon hozzáillesztették a SECU szoftveréhez.
A tökéletes megbízhatósági szint biztosításában a Ferrarit üzemanyaggal és kenőanyaggal ellátó Shell is kulcsfontosságú szerepet játszik, hiszen ahogyan azt az előzőekben is említettük, a sebességváltóknak négy nagydíjhétvégét kell meghibásodás nélkül elviselni, ami megfelelő kenőanyag nélkül csaknem lehetetlen lenne.
A versenyautó mechanikai elemeit tekintve nem szabad megfeledkezni az autó fékrendszeréről sem. Az idei szezonban bevetésre kerülő új Ferrari kerekeit ugyanis egy módosított fékrendszerrel kívánják majd a szükséges sebességre lassítani, amelynek érdekében új fékelemeket és új hűtési metódust alkalmaznak majd a Ferrarinál.

Ferrari F2008
(2008.01.06.)

Az F2008-as új motorburkolati eleme alatt bújik meg a 056-os sorszámmal rendelkező, hosszanti beépítésű V8-as erőforrás. A motor alapszerkezetét tekintve a tavalyi évben használt megoldásokhoz viszonyítva jelentősebb változásról nem beszélhetünk, de a motor segédberendezései, úgymint a levegő- és az üzemanyag szívónyílások a későbbiek folyamán minden bizonnyal további fejlesztéseken fognak átesni. A Technikai Szabálykönyvben, valamint az Európai Unióban érvényben lévő előírásoknak való megfelelés érdekében a versenyautóban felhasználásra kerülő üzemanyagnak 5.75%-ban biológiai eredetű összetevőket kell tartalmaznia.

Az előzőekben említett technikai változtatások sikerességéhez elengedhetetlen szerepe volt/lesz a Ferrari partnereinek, mint például a Shellnek, a szimulációs rendszerek kialakításában és alkalmazásában jártas Fiat Kutatóközpontnak, és nem utolsó sorban a Brembonak, akinek az idei évben is kiváló minőségű fékekkel kell ellátni a Scuderia Ferrari istállót.

 

A Ferrari F2008 műszaki adatai

Karosszéria:

Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyag

Sebességváltó:

7 fokozatú, hosszanti beépítésű váltómű

 

Félautomata, elektronikus vezérlésű gyorsváltó rendszer

Sebességi fokozatok száma:

7 (+1 hátramenet)

Fékek:

Szénszálas anyagból készült féktárcsák

Kerékfelfüggesztés:

Független felfüggesztési rendszer, amely nyomórúd által működtetett torziós rugókat tartalmaz az első- és a hátsó kerekek felfüggesztésénél

Súly:

605 kg (feltöltött vízrendszerrel, kenőanyagokkal és a pilótával együtt)

Kerekek:

13"-os BBS abroncsok

 

A Ferrari 056 motor technikai adatai

Típus:

056

Hengerek száma:

8

A hengerek elrendezése:

V 90°

Szelepek száma:

32

Szelepműködtetés:

Pneumatikus

Űrtartalom:

2398 cm3

Dugattyú méret:

98 mm

Súly:

<95 kg

Digitális elektronikus befecskendező rendszer:

Magneti Marelli

Statikus elektronikus gyújtás:

Magneti Marelli

Üzemanyag:

Shell V-Power ULG 64

Kenőanyag:

Shell SL-1098

 

Papp István / Formula.hu

 

 

Versenyhétvége


időmérő edzés:
élőben: 
ismétlés:

futam:
élőben: 
ismétlés:


Az időeredményeket a formula1.com-on követheted miután regisztráltál.

 

Magyar Nagydíj

 

 
Versenyhétvége
 

A 2007-es szezon néhány futamának képeit nem itt az oldalon találjátok meg, hanem ITT.

Oldal infók:
Indulás:2007.04.04
téma:Kimi-Ferrari-Forma-1
Szerk.:Niki
Javasolt böngésző:Mozilla Firefox

Az eddig legforgalmasabb nap: 2007.10.22.
Az eddig legforgalmasabb nap látogatottsága: 41
Regisztrált felhasználók: 86

Buttonom:

 
Forrás

Hírek és képek forrása:
formula.hu
f1hirek.hu
a5.hu
egyéb F1-es információs oldalak

 
Ferrari
 
Felipe Massa
 
Forma-1
 
Forma-1-kisokos
 
Hungaroring
 
Regisztráltaknak
 
Ajánlás
 
 
2008 Magyar GP
 
látogató van itt
 
Tetszik az oldalam?Tégy a kedvenc lapjaid közé! Katt ide!
 
Extrák
 
Fontos!
Lezárt szavazások
 
Interjúk
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints