Kimi Räikkönen a magánéletben csöndes, visszahúzodó srác, akit a sajtó előszeretettel emleget "Iceman"-nek, vagyis Jégembernek, ám ha beül a volán mögé, akkor szenvedélyesen és villámgyorsan hajt a cél felé.
Sok másik pilótával ellentétben te nem Forma-3000-es versenyzőként kezdted. KIMI: Óriási szerencsém volt, hogy szerződést kaptam, és kihagyhattam néhány - kötelezőnek tűnő - lépcsőfokot. Vannak esetek, amikor az ilyen nagy ugrás veszélyes lehet, és az autóversenyzés éppen ebbe a kategóriába tartozik.
Mi volt az, ami gyerekkorodban kiemelt a veled egykorú versenyzők közül? KIMI: Bár általában nyugis srác voltam, a pályán nem ismertem a pardont. Erőszakos és harcias voltam, de ha kellett, tudtam higgadtan dönteni. Ez máig is így van, de ma már tudatosan figyelek arra, hogy mindig megfelelő hozzáállással oldom meg a helyzeteket.
Emlékszel még a legelső Forma-1-es futamodra? KIMI: Azt nem lehet elfelejteni! A barátnőm kinevetett, amikor azt találtam mondani, hogy ami számára az első csók, az számomra az első Forma-1-es verseny. Máig emlékszem arra, hogy mit és hol rontottam el.
Mit szólsz ahoz, hogy sokan nem is tartják igazi sportnak az autóversenyzést? KIMI:Azt üzenem nekik, hogy egyszer próbáljanak beülni egy kocsiba és koncentráljanak két órán át úgy, hogy egyetlen pillanatra se lankadjon a figyelmük, ugyanis halálos hibákhoz vezethet. Itt tényleg a másodperc töredéke alatt dölnek el a dolgok, és igenis szükség van arra, hogy ne csak szellemileg, de fizikailag is formában legyünk. A versenyek és az edzések között erősítő tréningeken is részt veszünk.
Miért neveztek el Icemannak, Jégembernek? KIMI:Igyekszem hűvösen mérlegelni és dönteni, de időnkét velem is előfordul, hogy elszakad a cérna. Előfordult, hogy Juan Pablo Montoyával egy szezonon belül háromszor vívtunk kerék kerék elleni csatát, aminek így utólag tényleg nem volt értelme. Csak remélni tudom, hogy tanulok ezekből az esetekből, és később nem követem el ugyanezeket a hibákat.
KIMI: Ahogy a legtöbb autóversenyző, én is kisgyerekkoromban kezdtem. Először biciklin száguldoztam: a testvéremmel Ramival ádáz küzdelmet folytattunk egymás ellen. Akár azt is mondhatnám, hogy vérre menő harc volt, mert előfordult, hogy hatalmasat buktunk, és több sebből vérezve kullogtunk haza, a frászt hozva anyánkra. Először nyolcéves koromban ültem gokartba.
Kimire 2000-ben figyeltek fel a Forma-1-es főnökök: a British Renault bajnokság tíz futamából hétszer győzött, hatszor indult az első helyről, hétszer futotta meg a leggyorsabb kört. Amikor megkapta élete első Forma-1-es szerződését, nagy felháborodást keltett. Néhány pilóta és FIA-vezető szerint "az ovodából került a Forma-1-be", ám teljesítményével őket is meggyőzte.
Räikkönen volt az ötvenedik olyan versenyző a Forma-1 történetében, aki már a pályafutása legelső versenyén pontszerző helyen ért célba.
Az első Forma-1-es balesetét az imolai pályán szenvedte el: egy kanyarban 170 km/h-s sebességgnél a kezében maradt a kormány.
2004. június 31-én vette el feleségül kedvesét, Jennit.
/a cikk egy régebbi IM újságban volt, kérlek ne másoljátok le, mert nem 5 percig tartott leírni/
|