Küzdelem Max Mosley kegyeiért
Nem mindenki hitt azonnal a szélvészgyors finn képességeiben. Peter Saubernak a Nemzetközi Autós Szövetség elnökét, Max Mosleyt is meg kellett győznie arról, hogy Kimi megérdemli az F1-es szuperlicencet. Mosley amiatt aggódott, hogy a fiatal, tapasztalatlan pilóták fokozott veszélyforrást jelentenek a többi versenyzőre, illetve a nézőkre biztonságára nézve. A FIA elnöke különösen érzékenyen reagált Räikkönen érkezésére, aki a 2001-ben bemutatkozó négy újonc közül papíron a legkevesebb tapasztalattal rendelkezett az együléses versenyautók tekintetében. Kimi ekkor mindössze 21 éves volt, számos gokartversennyel, de csupán 23 formulaautós rajttal a háta mögött. Márpedig a szakma csak ez utóbbiakat ismeri el igazi autóversenyként. Kompromisszumos megoldás született: Mosley engedélyt adott arra, hogy Räikkönen ideiglenes szuperlicencet kapjon, amelyet teljesítménye függvényében négy verseny után felülvizsgálnak. A finn pontot szerzett élete első nagydíján, Melbourneben; műszaki hiba miatt búcsúzott Malajziában és Imolában, illetve saját hibájából csúszott ki Brazíliában. A pozitív sajtóvisszhangok azonban meggyőzték a keményszívű Mosleyt, aki a Spanyol Nagydíj előtt megadta neki az állandó engedélyt.
(forrás: Simon István, A világ legjobb sportolói, Kimi Räikkönen. Kérlek ne másold le (én gépeltem be) ha el szeretnéd vinni előbb szólj. ) |