Kimi Räikkönen-Ferrari-Forma-1
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Kimi Räikkönen
 
Cikkek, történetek Kimiről
 
Képek
 
Videók
 

 

 
VB pontverseny

 

 
Chat
Ne itt hirdessetek! Arra ott van az itt hirdess modul. Köszi.

 
Látogatók száma
Indulás: 2007-04-04
 

 
Sulis cuccok
 
A rajtprocedúra

A futam rajtja a versenyhétvége legizgalmasabb pillanatai közé tartozik. A pályán ekkor koncentrálódik a lehető legkisebb helyre az összes, lóerőktől feszülő versenyautó, a pilóták ekkor akarnak kihasználni minden centiméternyi helyet és adódó lehetőséget, hogy elsőként érkezzenek az első kanyarba.

 

Természetesen nem véletlen a "tülekedés", a versenyek rajtja az egyik legjobb lehetőség arra, hogy gyorsan, több helyet tudjanak előrelépni. Persze néhány pályán - például Monacóban - gyakorlatilag nincs lehetőség a rajt után az első kanyarig előzést kivitelezni. Egy jó rajt nagyon kedvezően tudja befolyásolni a pilóta versenyét, egy rossz rajttal azonban ugyanígy mindennek vége lehet.

A versenyzők mindenek előtt mentálisan készülnek a verseny rajtjára, számba veszik, hogy az adott pályán különböző rajt utáni szituációkban a megszerzett rajthelyükről milyen utat kívánnak követni, az esetlegesen bekövetkező nem várt eseményekre vagy helyezkedésekre hogyan fognak reagálni. A csapatok a rajtrácson már igyekeznek elzárni a versenyzőket a média érdeklődésétől, hogy azok csak a versenyre tudjanak koncentrálni.

A rajteljárásnak ebben a szakaszában külső szemlélő számára inkább tűnik káosznak a helyzet, mint egy Forma-1-es verseny rajtprocedúrájának: a rajtrácson ott sorakoznak a versenyautók és a versenyzők, minden csapat számtalan szerelővel, szerszámmal és berendezéssel, a sportbírók és a verseny hivatalos személyei és vendégei, valamint nem utolsó sorban a média képviselőinek serege. Az előbb felsoroltak mindannyian egy nagyjából 15x120 méteres területen próbálják a munkájukat a lehető legjobban végezni.

Amint a rajteljárás során a csapatoknak el kell indítaniuk a versenyautók motorjait, akkortól az események felgyorsulnak. Ekkor el kell hagynia mindenkinek a rajtrácsot, autónként néhány szerelő maradhat csak, akik szükség esetén még segíthetnek a pilótáknak a felmerülő gondok megoldásában. A versenyautók hűtőrendszere mozgásban lévő karosszériára van optimalizálva (így biztosítva a lehető legkisebb hőcserélő felületeket, legrövidebb hűtőfolyadékokat szállító csöveket, legkevesebb hűtőfolyadékot), ezért innentől számítva nagyon hamar elindul a felvezető kör.

Az első rajthelyről induló versenyzőnek egyrészt nagyon jó alkalma van arra, hogy megfelelően bemelegíthesse a gumikat és a fékeket az autóin gázadásokkal és fékezésekkel; másrészt figyelnie kell arra, hogy ne túl gyorsan teljesítse a kört, hiszen a versenyirányításnak meg kell várnia, amíg az utolsó pilóta is elfoglalja a helyét. Ha a pole pozícióból induló versenyzőnek túl sokat kell állnia, akkor a felszabaduló hő nagy kárt tehet az autóban.

Szerencsére egyre ritkábbak az ilyen rajtbalesetek


Mikor minden versenyző elfoglalta a rajthelyét, ott álló helyzetben tartózkodik, továbbá a biztonsági és orvosi autók is beálltak a mezőny mögé, akkor indítja el a rajtoltatásért felelős versenybíró a ’rajtprogramot’. Zöld lámpa már nincs használatban a versenyek elindításához, egymás mellett elhelyezett piros lámpák gyulladnak fel sorban egymás után, majd az összes piros lámpa egyszerre alszik ki a legutolsó lámpa felgyulladását követő 4-14 másodpercen belül (az idő véletlenszerű, a kezelőnek nincs befolyása a hosszára). A piros lámpák kialvása jelenti a rajt pillanatát.

A versenyzők a lámpák kialvása után elindulnak és közelítenek az első kanyar felé, próbálják megvalósítani az előre elképzelt stratégiájukat. Választhatnak offenzív vagy defenzív taktikát, függően attól, hogy a rajtjuk hogyan sikerült. Egyrészt természetesen előre akarnak lépni a rajthelyükhöz képest, de persze a megszerzett rajthelyüket sem szeretnék rosszabb pozícióra cserélni. A versenyek rajtja során minden autó nagyon közel van egymáshoz, nemritkán 4-5 autó próbál ugyan arra a kanyarívre besorolni, így általában többen kényszerülnek az első kanyarban elhagyni a pályát, mert egyszerűen nem férnek el egymás mellett.

Köszönhetően az FIA folyamatosan szigorodó szabályainak és a versenyzők egy professzionálisabb hozzáállásának az utóbbi időkben egyre ritkábban láthatunk rajtbalesetet.


 

Versenyhétvége


időmérő edzés:
élőben: 
ismétlés:

futam:
élőben: 
ismétlés:


Az időeredményeket a formula1.com-on követheted miután regisztráltál.

 

Magyar Nagydíj

 

 
Versenyhétvége
 

A 2007-es szezon néhány futamának képeit nem itt az oldalon találjátok meg, hanem ITT.

Oldal infók:
Indulás:2007.04.04
téma:Kimi-Ferrari-Forma-1
Szerk.:Niki
Javasolt böngésző:Mozilla Firefox

Az eddig legforgalmasabb nap: 2007.10.22.
Az eddig legforgalmasabb nap látogatottsága: 41
Regisztrált felhasználók: 86

Buttonom:

 
Forrás

Hírek és képek forrása:
formula.hu
f1hirek.hu
a5.hu
egyéb F1-es információs oldalak

 
Ferrari
 
Felipe Massa
 
Forma-1
 
Forma-1-kisokos
 
Hungaroring
 
Regisztráltaknak
 
Ajánlás
 
 
2008 Magyar GP
 
látogató van itt
 
Tetszik az oldalam?Tégy a kedvenc lapjaid közé! Katt ide!
 
Extrák
 
Fontos!
Lezárt szavazások
 
Interjúk
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!