Hírek : Nico Rosberg nyitott az élen az első edzésen,és tartotta pozícióját a másodikon is |
Nico Rosberg nyitott az élen az első edzésen,és tartotta pozícióját a másodikon is
2009.03.27. 15:22
Ahogy az időjósok előrevetítették, az Albert Parkban meglehetősen hűvös fogadtatás várta a mezőnyt. A versenyzők az első percekben szokásosan elvégezték az installációs köreiket, mely után jó ideig a bokszban maradtak.
A csendet a Toro Rosso újonca, Sebastien Buemi törte meg, aki 1:41.493-as idővel nyitott, melyen körről körre nagy lépésekben javítgatott. Kisvártatva megérkezett a pályára 2007 világbajnoka, Kimi Räikkönen is, aki azonban bizonyítva tapasztalatát rögtön egy tízessel erősebb időt regisztrált újonc társánál.
Erre aztán mintha mindenki felébredt volna, úgy rontott rá a mezőny a pályára. Néhány perc múlva meg is lett a 2009-es év első technikai áldozata. Sebastian Vettel autója csupán négy kör megtétele után megadta magát.
A többiek azonban tovább rótták köreiket, melyek a legritkább esetben voltak teljesen tiszták. Az egyelőre rendkívül csúszós aszfalton a pilóták többször is meginogtak. Az autók a legváratlanabb helyzetekben próbáltak kitörni, de a volánzsonglőrök általában remekül állták a sarat.
Felipe Massa a pálya utolsó kanyarjában vétette el a féktávot és hajtott tovább, míg Nelsinho Piquet a célegyenes végén repült a kavicságy felé a hiányos tapadás végett.
Az edzés során mondhatni nyilvánvalóvá vált, hogy a téli tesztek igazi meglepetése, a Brawn GP autói szabályos keretek között is meglehetősen gyorsak. Az új csapat már az edzés elejétől fogva az élmezőny tagjait erősítette. Button és Barrichello fej fej mellett rótták egyre gyorsabb köreiket.
Náluknál számottevően gyorsabb csak Kimi Räikkönen tudott lenni, aki az edzés felénél beállított 1:26.750-es köridejével az utolsó pillanatokig magabiztosan tartotta első helyét.
A zárás előtti percben azonban a Williams csapat két versenyzője, Nico Rosberg és Kazuki Nakajima sikeresen letaszították a trónjáról a finn világbajnokot.
Räikkönen lágy gumikon futott ideje sokáig valóban megközelíthetetlennek tűnt, ám arra talán senki sem számított, hogy éppen a Williams csapat lesz az, amely veszélyes lesz az egyébként a tavalyi legjobb időhöz rendkívül közel álló eredményre.
Kazuki Nakajima azonban már a jerezi teszthét zárónapján megmutatta, hogy az új autó jobb, mint a tavalyi, amivel ugyanekkor a technikai problémák miatt mindketten a mezőny legvégén tartózkodtak.
A trió után rögtön a meglepetéscsapat egyik képviselője, Rubens Barrichello jeleskedik. Mögötte a McLaren versenyzője Heikki Kovalainen tartózkodik, akit a brazil csapattársa, Jenson Button követ.
A tavalyi világbajnokság második helyezettje, Felipe Massa futotta meg a hetedik legjobb időt, míg a nyolcadikra a Toyotától Timo Glock jelentkezett be.
A hétvége negatív meglepetései egyelőre az energiaital-gyáros csapatai sorolhatók. Sebastian Vettel vélhetően a hidraulika meghibásodása miatt már az edzés elején búcsúzni kényszerült, így az utolsó helyet foglalhatja el. 21 kör megtétele mellett rögtön előtte van tavalyi csapattársa, a Toro Rosso versenyzője, Sebastien Bourdais.
A tavalyi világbajnok szintén a negatív hősök sorát erősíti. Lewis Hamilton annak ellenére, hogy csapattársa az ötödik legjobb idővel zárt, csak a 16. helyig tudott eljutni.
A hétvége programja a 6:30-kor kezdődő második szabadedzéssel folytatódik.
Hely
|
R.
|
Versenyző
|
Csapat
|
Időeredmény
|
Hátrány
|
Kör
|
1
|
16
|
Nico Rosberg
|
Williams-Toyota
|
1:26.687
|
|
19
|
2
|
17
|
Kazuki Nakajima
|
Williams-Toyota
|
1:26.736
|
0.049
|
21
|
3
|
4
|
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
1:26.750
|
0.063
|
24
|
4
|
23
|
Rubens Barrichello
|
Brawn-Mercedes
|
1:27.226
|
0.539
|
21
|
5
|
2
|
Heikki Kovalainen
|
McLaren-Mercedes
|
1:27.453
|
0.766
|
15
|
6
|
22
|
Jenson Button
|
Brawn-Mercedes
|
1:27.467
|
0.780
|
12
|
7
|
3
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:27.642
|
0.955
|
24
|
8
|
10
|
Timo Glock
|
Toyota
|
1:27.710
|
1.023
|
24
|
9
|
20
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:27.993
|
1.306
|
20
|
10
|
7
|
Fernando Alonso
|
Renault
|
1:28.123
|
1.436
|
16
|
11
|
6
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
1:28.137
|
1.450
|
20
|
12
|
9
|
Jarno Trulli
|
Toyota
|
1:28.142
|
1.455
|
21
|
13
|
5
|
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
1:28.511
|
1.824
|
22
|
14
|
21
|
Giancarlo Fisichella
|
Force India-Mercedes
|
1:28.603
|
1.916
|
16
|
15
|
12
|
Sebastien Buemi
|
STR-Ferrari
|
1:28.785
|
2.098
|
27
|
16
|
1
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:29.042
|
2.355
|
18
|
17
|
14
|
Mark Webber
|
RBR-Renault
|
1:29.081
|
2.394
|
7
|
18
|
8
|
Nelsinho Piquet
|
Renault
|
1:29.461
|
2.774
|
25
|
19
|
11
|
Sebastien Bourdais
|
STR-Ferrari
|
1:29.499
|
2.812
|
21
|
20
|
15
|
Sebastian Vettel
|
RBR-Renault
|
1:32.784
|
6.097
|
4
|
2. edzés
Az Ausztrál GP második szabadedzése a délelőttihez képest rendkívül mozgalmasan indult és ugyanígy is folytatódott. Ami azonban maradt az első edzéshez hasonló, az Sebastian Vettel szerencséje, aki ezúttal is a pálya szélén végezte. Először megúszta, hogy a pálya második egyenesének végén az aszfalton kívül próbált fékezni, másodjára azonban már az autója a füvön maradt, s a pályabírókra hárult annak eltávolítása.
Vettel visszatért a bokszába, és ahogy a monitort nézte, észrevette, hogy a rendező egy klippel kedveskedik számára. Bemutatták neki is, hogy hogyan fékezett több ízben úgy, hogy közben kerekeinek egy része a pálya széli füvön haladt. Az utolsó felvonás természetesen a kicsúszás volt.
Az edzés legmeglepőbb mozzanata mégsem ez a kiperdülés, hanem Adrian Sutil akciója volt a monacói incidens főszereplőjével szemben. Az ifjú német versenyző a kör elejétől kezdve keményen támadta Kimi Räikkönent, aki olykor blokkoló kerekek mellett vett féktávokkal is tartotta magát. A pálya közepén aztán végül Sutil legyorsulta az egyébként is lassúnak tűnő ferrarist. Kimi Räikkönen ekkor 20 kör megtétele után is az utolsó helyen állt, messze a délelőtti legjobbjától, mialatt például Nico Rosberg az élen megdöntötte a tavalyi legjobb időt is.
A Ferrari másik versenyzője sem volt sokkal jobb helyzetben világbajnok tárásánál. Az autója láthatóan idegesen viselkedett, és az edzés vége felé, a pálya utolsó szakaszán majdnem el is vesztette uralmát a járgánya felett. A brazil versenyző azonban néhány gyönyörű kormánymozdulattal sikeresen egyenesbe hozta versenyautóját és gond nélkül folytathatta a körözést.
A középmezőnynél előrébb jutnia azonban a későbbiekben sem sikerült. Csapattársa felzárkózott mögéje az edzés vége felé, ám a Ferrari 10-11-dik hely nem az, amire a legtöbben számítottak a tavalyi világbajnok csapattól.
Ugyanez igaz Nico Rosbergre is, aki a már korábban elfoglalt első helyét a végére sem engedte ki a kezéből...
Hely
|
R.
|
Versenyző
|
Csapat
|
Időeredmény
|
Hátrány
|
Kör
|
1
|
16
|
Nico Rosberg
|
Williams-Toyota
|
1:26.053
|
|
36
|
2
|
23
|
Rubens Barrichello
|
Brawn-Mercedes
|
1:26.157
|
0.104
|
38
|
3
|
9
|
Jarno Trulli
|
Toyota
|
1:26.350
|
0.297
|
42
|
4
|
14
|
Mark Webber
|
RBR-Renault
|
1:26.370
|
0.317
|
30
|
5
|
22
|
Jenson Button
|
Brawn-Mercedes
|
1:26.374
|
0.321
|
38
|
6
|
10
|
| |