Úgy tűnik az életnek nem elég úgy rendeznie, hogy 18 futam ellenére is az utolsó fordulóban dőljön el a világbajnokság, ezúttal úgy intézte, hogy az utolsó kör utolsó kanyarja is főszerepbe kerüljön. Rendkívül szívszorongató volt látni, ahogy Felipe Massa apukája másodpercekkel fia célba érése után jön rá, hogy elvesztették a világbajnokságot. Azonban ugyanennyire volt örömteli, hogy Lewis Hamiltonnak sikerült bezsebelnie a címet. 2008 az az év, amelyben mindkét esélyes versenyző megérdemelten lett volna világelső, azonban ez csak egy embernek sikerülhet, és ez most a brit tehetségnek, Hamiltonnak jött be.
És tett is érte. Talán az évad során először tudott uralkodni magán a verseny alatt, annak ellenére, hogy valóban az utolsó kanyarban nyerte meg a világbajnokságot. Ehhez meg kellett előznie Timo Glockkot, aki a futam végére érkező esőben nem ment ki kereket cserélni. Az igazság az, hogy ha nem kezd rá az eső, akkor Hamilton rendkívül kényelmes pozícióban lett volna, de végül a körülmények sem hiúsították meg tervét, vagyis bejönni a biztonságos ötödik helyen. Ezúttal nem ment bele semmilyen balhéba sem, ami meg is hozta számára az áhított sikert.
Felipe Massa szintén zseniálisan csinált mindent, rajta aztán nem múlott a cím sorsa. Folyamatosan tartotta első helyét, végig hiba nélkül autózott, s ezek után nem meglepő, hogy a leintés után zokogott az autójában. A brazil nép előtt megnyerni a világbajnokságot akkora ajándék lett volna számára és az országa számára, amire mi talán nem is merünk gondolni. Nem véletlen, hogy a lelátó zengett az egész hétvégén a Massát ünneplő nép hangjától. A Ferrari versenyzője pedig szállította a műsort, s hogy végül „csak" a győzelem jött össze, abba neki beleszólása sem lehetett.
Kimi Räikkönennek azonban lett volna, ha egy kicsit lassabban közlekedetett volna a futam során, ahogyan azt korábbi években sok-sok versenyen láthattuk már. A csapattárs olykor, ha csak egy-egy másodperccel is körönként, de fel tudja sportszerűen is tartani a címre esélyes társ ellenfelét. Mint anno Schumacher Malajziában Häikkinent, avagy Coulthard 2000-ben USA-ban Schumachert, vagy épp Eddie Irvine 1997-ben Jacques Villeneuve-öt. Ez a fajta taktika azonban ezúttal elmaradt, de talán így mindenki teljesen tiszta lelkiismerettel hajthatja párnára a fejét. A Ferrari így is világbajnok lett.
Ami a futamot illeti, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso egy remek csata után a rajtnál végül megszerezte a második helyet. Ezért pedig még azzal a Vettellel is harcban volt később, aki majdnem meghiúsította Hamilton világbajnoki címszerzését. Alonso Massához hasonlóan végig remekelt, így be tudott ékelődni a két Ferrari közé. A dobogó harmadik fokára Kimi Räikkönen állhatott fel.
Vettel az utolsó körökben bemutatott előzésével a negyedik helyen ért célba, majd egy másodperces előnnyel Lewis Hamiltonnal szemben. Timo Glock a száraz gumis küszködése után a hatodik helyen zárt. Pontszerző még Heikki Kovalainen és Jarno Trulli.
Pont nélkül, sőt egyetlen kör megtétele nélkül vett búcsút karrierétől David Coulthard, akit Nico Rosberg segített hozzá a korai távozáshoz. A skót versenyző 246 start után búcsúzik a száguldó cirkusztól.
Véget ért tehát a 2008-as évad, mely során olykor valóban rendkívüli izgalmakat élhettünk meg. Sokesélyes világbajnokságot nézhettünk végig, s ehhez méltó befejezéssel koronáztuk meg az évadot.
Jövőre talán még érdekesebben alakulnak a dolgok, hiszen rendkívül komoly újítások érkeznek, s abban biztosak lehetünk, hogy a most csak hajszál híján lemaradt Felipe Massa ismét felveszi a kesztyűt.
Hely |
Versenyző |
Csam |
Kör |
Hátrány |
1 |
Felipe Massa |
Ferrari |
71 |
- |
2 |
Fernando Alonso |
Renault |
71 |
+13.2 |
3 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
71 |
+16.2 |
4 |
Sebastian Vettel |
STR-Ferrari |
71 |
+38.0 |
5 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes___ |
71 |
+38.9 |
6 |
Timo Glock |
Toyota |
71 |
+44.3 |
7 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
71 |
+55.0 |
8 |
Jarno Trulli |
Toyota |
71 |
+68.4 |
9 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
71 |
+79.6 |
10 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
70 |
+1 Kör |
11 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
70 |
+1 Kör |
12 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
70 |
+1 Kör |
13 |
Jenson Button |
Honda |
70 |
+1 Kör |
14 |
Sebastien Bourdais |
STR-Ferrari |
70 |
+1 Kör |
15 |
Rubens Barrichello |
Honda |
70 |
+1 Kör |
16 |
Adrian Sutil |
Force India-Ferrari |
69 |
+2 Kör |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
69 |
+2 Kör |
18 |
Giancarlo Fisichella |
Force India-Ferrari |
69 |
+2 Kör |
Ret |
Nelsinho Piquet |
Renault |
0 |
+71 Kör |
Ret |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
0 |
+ 71 Kör | |