Az esti időpont ellenére egészen meleg, 30 fokos idő várta a versenyzőket a szingapúri pályán. A kellemes hőmérséklet azonban mit sem segít azon, hogy az aszfalt valóban hepehupás. A belső kamerás felvételeken jól látható, ahogy az autó szinte folyamatosan ugrál. A kiváló lengéscsillapítókkal rendelkező utcai autókban mindez talán nem is érezhető, azonban egy kőkemény Forma-1-es versenyautóban minden bizonnyal komoly fizikai hatást gyakorol a pilótákra. A kényelmetlenségen túl a hepehupás pályán sokkal könnyebben is hibáznak a versenyzők, akár a kigyorsítás kezdetén, akár egy „rossz" helyen megválasztott féktávon.
Hogy a problémák sorát ne szakítsuk félbe, érdemes még megemlíteni a bokszutca bevezető részt, ami továbbra is veszélyes. A pilóták kérték a változtatást, mely után a bevezető szakaszt meghosszabbították, ám az időmérő edzés elején ennek ellenére is történt incidens. Rubens Barrichello próbálkozott éppen a 15. helyről feljebb kapaszkodni, amikor valaki éppen előtte vétette el a bevezető szakaszt, s emiatt majdnem összeütköztek. A brazil természetesen nagyon mérges volt.
Ami a probléma megoldását illeti, ez egy olyan pontja a pályának, mely továbbra is veszélyes fog maradni. Amennyiben két autó követi egymást, s az első le fog kanyarodni a bokszba, az azt megelőző ideális ív mindenképpen problémát fog okozni, ugyanis az előtt a kijönni kívánónak fékeznie kell, hogy ne sodródjon vissza a pályára. Amennyiben viszont fékez, a mögötte haladó könnyen felöklelheti őt.
A bokszutcás eset kárvallottjához hasonlóan nem lehet túl boldog Giancarlo Fisichella, aki a célegyenest követő kettős kanyart elvétve a falban landolt. Ezúttal nem repült, mint a délutáni edzésen, de a szárnya így is letört az autójáról, s így mért kör nélkül az utolsó helyen végzett.
A sok probléma ellenére azért voltak boldog versenyzők is az edzés első szakaszában. Kimi Räikkönen például a hétvége legjobb idejével megnyerte az első etapot. Mögötte a két McLaren Kovalainennel és Hamiltonnal, majd a csapattárs, Felipe Massa.
Kiesett azonban a délutáni edzés egyik jól szereplő pilótája, Nelson Piquet. Búcsúszott Sebastien Bourdais is, aki sokat panaszkodott az autójára. Velük köszönt el a továbbjutás lehetőségétől Barrichello, Sutil és a mért kör nélküli Fisichella.
A második etap egy meglehetősen nagy drámával indult. Fernando Alonso zseniálisan tartotta magát az élen a második és a harmadik szabadedzésen, és könnyedén bejutott az időmérő második szakaszába is. Vélhetően egy egészen erős pozícióból várhatta volna a vasárnapi futamot, amennyiben az autója nem mondja fel a szolgálatot még azelőtt, hogy egyetlen mért kört tett volna. A kétszeres világbajnok rendkívül mérges volt, hogy a technika megfosztotta őt egy remek lehetőségtől.
A második etap vége előtt két perccel a tavalyi csapattársak egymás mellett tanyáztak. Alonso a 15. Hamilton a 14. helyen állt. A britnek természetesen volt még lehetősége a javításra, de a monzai eset után mindenképpen érdekes, hogy ismét ilyen későre hagyták a javítást. Igaz itt nem esik az eső, azonban a falak egészen veszélyesek.
Hamiltonnak nem is volt könnyű dolga a végére. Két köre maradt. Az elsőben a nyolcadik helyre hozta be az autóját, mely végül is elégségesnek tűnt, de pengeélen táncoltak. A második körét nem teljesítette, s csak a 10. helyen zárt. Mondhatni a szerencséjének köszönheti, hogy egyáltalán továbbjutott. A világbajnokság ezen szakaszában efféle hibát elkövetni talán már csak készakarva lehetséges. Mint tavaly, amikor a szertefoszlott gumikkal a pályán rótta a köröket boldogan, majd az utolsó futamon hirtelen egy időre leáll a versenyautó. Az ilyen esetek után születnek a legjobb összeesküvés-elméletek a McLaren kémbotrány utáni megtűrtségét illetően.
Hamilton mindenesetre továbbjutott, így harcba szállhatott a többiekkel az első tízes sorrendjéért. Trullinak, Buttonnak, Webbernek Coulthardnak és Alonsónak ez nem sikerült.
A rajtrácsra sorolásra hivatott etapban a Ferrari és a McLaren továbbra is egyértelmű favoritként viselkedett. Rögtön uralták a mezőnyt, bár Sebastian Vettel egy kicsit az elején belepiszkált a dominanciájukba.
Az első nekifutásban Felipe Massa bizonyult a legjobbnak. Az első két szektort vitte el, a harmadikban Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. A brit volt ekkor a második, Räikkönen pedig a harmadik. Kovalainen a 10. helyen állt. A csapat a szuperlágy gumival küldte őt pályára, ami úgy tűnik ezen a pályán nem egészen versenyképes.
A fináléban a hibák játszották a főszerepet. Azaz az a versenyző, aki a legkevesebbet hibázott, s ez Felipe Massa volt. A brazil versenyző egy remek kör és hatalmas előnyszerzést követően megnyerte az időmérő edzést. Egyetlen kisebb megingást láthattunk tőle, mely nem mondható el az őt követőkről.
A brazil versenyző így több, mint fél másodpercet adott a rajtrácson majd mellé felsorakozó Lewis Hamiltonnak. A harmadik helyre az uralkodó világbajnok állhat fel. Őt Kubica, Kovalainen, Heidfeld, Vettel és Glock követi az első nyolcasban. Az ötödik sort a futamra a két Williams pilóta alkotja majd Rosberg-Nakajima sorrendben.
A hétvége programja a vasárnap 14:00 órakor kezdődő futammal folytatódik.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Kör |
1 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:44.519 |
1:44.014 |
1:44.801 |
16 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:44.501 |
1:44.932 |
1:45.465 |
14 |
3 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:44.282 |
1:44.232 |
1:45.617 |
16 |
4 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:44.740 |
1:44.519 |
1:45.779 |
18 |
5 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:44.311 |
1:44.207 |
1:45.873 |
19 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:45.548 |
1:44.520 |
1:45.964 |
19 |
7 |
Sebastian Vettel |
STR-Ferrari |
1:45.042 |
1:44.261 |
1:46.244 |
15 |
8 |
Timo Glock |
Toyota |
1:45.184 |
1:44.441 |
1:46.328 |
21 |
9 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
1:45.103 |
1:44.429 |
1:46.611 |
17 |
10 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
1:45.127 |
1:44.826 |
1:47.547 |
20 |
11 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:45.642 |
1:45.038 |
|
12 |
12 |
Jenson Button |
Honda |
1:45.660 |
1:45.133 |
|
14 |
13 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:45.493 |
1:45.212 |
|
12 |
14 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
1:46.028 |
1:45.298 |
|
16 |
15 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:44.971 |
no time |
|
6 |
16 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:46.037 |
|
|
6 |
17 |
Sebastien Bourdais |
STR-Ferrari |
1:46.389 |
|
|
6 |
18 |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:46.583 |
|
|
7 |
19 |
Adrian Sutil |
Force India-Ferrari |
1:47.940 |
|
|
10 |
20 |
Giancarlo Fisichella |
Force India-Ferrari |
no time |
|
|
2 | |