A káoszedzés után a második tesztre kisütött a nap, és habár egy ideig a nedves pályára használatos gumikkal köröztek a versenyzők, a pálya folyamatosan száradt.
A változó körülményekre a Ferrari világbajnoka, Kimi Räikkönen reagált a legjobban, aki sorra futotta a legjobb köröket. Talán Hamilton éles kritikája, és a 2010-es szerződéshosszabbítás lehet az oka, de ezúttal a finn versenyző valóban a régi fényében tündökölt. Az intermediate gumikon megközelíthetetlennek bizonyult. Mögötte akkor Vettel és saját csapattársa, Felipe Massa tartózkodott.
Úgy húsz perc elteltével mindenki visszaállt a bokszba, és megjött az első fecske, azaz az első versenyző, aki száraz gumikkal lépett pályára. Sebastien Bourdais volt a kezdeményező szellemű pilóta, aki a korai váltás miatt először rendkívül óvatosan vezetett, de pár kör megtétele után átvette a vezetést a világbajnoktól.
Éppen átlépte a 30. percét az edzés, amikor sikerült a trónfosztás. A francia versenyző az első két szektorban már körökkel korábban is gyorsabb volt, de a végére elfogyott az előnye. A 15. körében állt az élre, s rögtön a bokszba is hajtott.
Ahogy javult a pálya állapota, úgy erősödtek az időeredmények is. Előbb Glock autózott jobb időt a franciánál, majd a csapattárs, Sebastian Vettel állt az élre. A folyamatosan változó körülményekre jellemző, hogy egy percen belül is számos kiváló eredmény született. Bejött Button, érkezett Webber, majd Rosberg is odatette magát az első háromba.
Az intermediate gumikon hajtók eredményei egyre inkább feledésbe merültek. A kisebb csapatok egészen az edzés közepéig tudták tartani a top csapatok sebességét. Ekkor érkezett meg ugyanis Lewis Hamilton, aki néhány kör után át is vette a vezetést az addig igen komoly fölényben autózó Sebastian Vetteltől.
Hamarosan megérkeztek a többiek is. Előbb Kovalainen csatlakozott másodikként csapattársához, majd jött Massa, aki átvette a finn helyét. Räikkönen is beállt a sorba. Első nekifutásra a negyedik helyet vette célba.
A dolog egyetlen szépséghibája az volt, hogy Kubica későbbi érkezéséig senki nem tudott egy másodpercen belülre kerülni Hamiltonhoz. A lengyel versenyző az 50. percben fél másodperces hátránnyal a második helyre hozta be autóját.
Ez után jött a Ferrari kettős támadása, melyben Räikkönené volt a kezdeményező szerep. A világbajnok 1:25.566-os időeredménnyel állt az élre. A csapattárs csupán egy tizedre követte őt. Az 56. percben azonban Kubica is és Massa is javított. Előbb a lengyel, majd a brazil állt az élre. A pálya állapota minden bizonnyal folyamatosan javulhatott, hiszen egészen erős különbségekkel lépdeltek előre a versenyzők.
Erre jó bizonyíték, hogy ezekben a percekben, az első edzés legjobbja, Adrian Sutil a hatodik legjobb időt tartotta a Force India versenyautójával. A nem régen még az első helyet is megjárt Button pedig idő közben a 16. helyre csúszott vissza.
Az utolsó harminc perc kezdetéhez érkeztünk, amikor Robert Kubica 289 ezredmásodperces különbséggel sikeresen átvette a vezetést Massától. A lengyel versenyző egy újabb gyorskörre indult volna, de az első kanyarban kiperdült. Érdekesség, hogy ezekben az időkben Nick Heidfeld is esélyes volt az első pozícióra, de a leggyorsabb körének végén a bokszba hajtott, így tartotta az akkori ötödik helyét. Ezzel szemben a sokak által szupertehetségnek tartott Vettel ismét komoly időt autózott, s feljött a második helyre.
Kubicát láthatóan nem zökkentette ki a lendületéből, hogy a leggyorsabb köre után megperdült. Újabbnál újabb legjobb köröket produkált, egészen addig, míg több, mint egy másodperces előnyt nem szerzett az ellenfeleivel szemben.
Az időért folytatott harc során természetesen nem csak Kubica dobta el az autóját. Megpördült Sutil is és Piquet is. Az utóbbi ráadásul ott is maradt a pálya „közepén", mert az autója felakadt a lassítás érdekében kihelyezett egyik fekvőrendőrön.
Az élen ettől függetlenül természetesen nem állt meg a harc. A Ferrarik kezdték beérni Kubicát, és a csapattárs is visszatért a pályára, s meglehetősen gyorsnak is bizonyult. Pár kör megtétele után máris ott volt a lengyel mögött, mindösszesen 16 ezredes lemaradással.
A két BMW negyed órával a vége előtt tehát vezette az edzést, nyakukon a Ferrarikkal, de érdekes módon a McLarennek ekkor nyoma sem volt. Hamilton hetedik, Kovalainen a 13. helyen állt.
Hamilton kisvártatva lágy gumikra váltott, melyből először csupán minimális előnyt tudott kihozni. Az első kör mindenesetre annyira elég lett, hogy egyetlen ezreddel megelőzze Felipe Massát.
A kétszeres világbajnok is váltott, de érdekes módon nem tudott elmozdulni az utolsó előtti helyről. Igaz, a gyorskörében egy kicsit megindult az autó hátulja, ami miatt ellenkormányzásra kényszerült.
Az utolsó öt percben aztán ismét felgyorsultak az események. Räikkönen átvette a vezetést Kubicától, és Hamilton is kis lépésekben jött előre. Az első három egy tizeden belül volt egymáshoz. Hamilton a negyedik helyen tanyázott ekkor, de láthatóan nem akarta olcsón adni magát.
Két jó szektort autózott a leintéskor, de a végére kifogyott a szufla. Így járt csapattársa, Kovalainen is, aki előnyben volt a második szektorig, de a végén csak hetedik lett.
A mezőnyből mindenki a pályán volt a végjátékban, így nem meglepő, hogy több gyorskör is elúszott egy-egy lassabb versenyző miatt.
Az edzést tehát a világbajnok Kimi Räikkönen nyerte, akit a két BMW-Sauber versenyző követ a sorban.
1 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:23.861 |
|
|
2 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:23.931 |
0.070 |
|
3 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:23.947 |
0.086 |
|
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:23.983 |
0.122 |
|
5 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
1:24.110 |
0.249 |
|
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:24.247 |
0.386 |
|
7 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:24.365 |
0.504 |
|
8 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:24.521 |
0.660 |
|
9 |
Adrian Sutil |
Force India-Ferrari |
1:24.669 |
0.808 |
|
10 |
Sebastian Vettel |
STR-Ferrari |
1:24.773 |
0.912 |
|
11 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
1:25.100 |
1.239 |
|
12 |
Sebastien Bourdais |
STR-Ferrari |
1:25.192 |
1.331 |
|
13 |
Giancarlo Fisichella |
Force India-Ferrari |
1:25.204 |
1.343 |
|
14 |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:25.296 |
1.435 |
|
15 |
Jenson Button |
Honda |
1:25.309 |
1.448 |
|
16 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
1:25.330 |
1.469 |
|
17 |
Timo Glock |
Toyota |
1:25.397 |
1.536 |
|
18 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:25.481 |
1.620 |
|
19 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:25.753 |
1.892 |
|
20 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:26.195 |
2.334 | |