A McLaren-Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton végzett az élen a Forma-1-es csapatok monzai tesztsorozatának zárónapján, ahol a Száguldó Cirkusz mezőnye megpróbált megfelelően felkészülni a soron következő megmérettetésekre.
Csakúgy, mint az elmúlt két napban, pénteken is ragyogó napsütés, és 30°C körüli hőmérséklet fogadta a pályára kilátogatókat, így a csapatok és versenyzőik ideális körülmények között végezhették el előkészületeiket a jövő hétvégi Belga, valamint az azt követő Olasz Nagydíjra.
Ma a McLaren brit kiválósága, Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, aki 1:22.967-es köridejével utasította maga mögé a Ferrari világbajnoki címvédőjét, Kimi Räikkönent. Hamilton ma csapattársától, Heikki Kovalainentől vette át a volánt, s ezúttal is az autók beállításaira, valamint az aerodinamikára fektettek nagy hangsúlyt a wokingiak.
„Egyike az általam legkedveltebb pályáknak" - mondta Hamilton a következő versenynek otthont adó spa-franchorcamps-i aszfaltcsíkról.
„Mielőtt először jártam itt 2002-ben, a Formula Renault sorozatban, számítógépen játszottam folyamatosan és mindig ez volt a legjobb pálya. Itt van a legizgalmasabb kanyar a Forma-1-ben, az Eau Rouge is."
A McLaren-Mercedes csapata a három nap alatt összesen 287 kört tett meg a legendás monzai aszfaltcsíkon, s reményeik szerint sikerült megfelelően felkészülni a következő erőpróbákra.
Hamilton mögött tehát a ferraris Kimi Räikkönen végzett, hátránya 4 tizedmásodperc a brit pilótához képest. Räikkönen összesen 79 kört tett meg ma, leggyorsabb köridejét (1:23.371) pedig a délután folyamán futotta meg. A maranellói gárda mai tesztnapját egyébként egy tragikus hír árnyékolta be: 81 esztendős korában elhunyt a vörösök egykori világbajnoka, Phil Hill. A legendás versenyző 1961-ben szerzett bajnoki címet a Ferrarival, majd visszavonulása után televíziós kommentátor lett.
"Ez nagyon megrázó. Igazi bajnok volt, aki nagyon sokat adott a Ferrarinak. Méltósággal képviselte a Ferrarit. A pályán és azon és kívül is. Phil Hill számos versenyt teljesített nekünk, és ő volt az első amerikai bajnok. Folyamatosan kapcsolatban álltunk, hiányozni fog a Ferrari iránti szeretete és szenvedélye." - mondta a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo.
Ami a tesztet illeti, Räikkönen és csapata a legjobb beállítások keresésével volt elfoglalva, emellett a szezon hátralévő részében használatos mechanikai és aerodinamikai elemek tesztelésére fektettek nagy hangsúlyt.
"Jó nap volt, ami alatt az autó finomhangolásával foglalkoztunk" - mondta Räikkönen a tesztnap végén.
"Azt mondanám, jó munkát végeztünk, még akkor is, ha túl korai bármit is mondani a versenyhétvégéről. Nagy örömömre szolgált találkozni Montezemolo úrral, aki ma látogatást tett a pályán. Meg kell tennünk mindent, hogy újra győzni tudjunk, kezdve a spa-i versennyel. A világbajnokság? A legjobbat próbálom nyújtani és majd a végén összeszámolhatjuk a pontokat."
A maranellói gárda egyébként szeptember 2-án, csütörtökön lép újra pályára, Luca Badoerrel a volánnál, aki az utolsó simításokat is elvégzi a Belgiumba "utazó" F2008-asokon.
A mai nap pozitív meglepetése egyértelműen a Force India veteránnak számító versenyzője, Giancarlo Fisichella, aki a nagyszerű harmadik helyen zárt a tesztnap végén. Az olasz pilóta rendkívül produktív napot zárt ma, hiszen egymaga 114 kört teljesített, s legjobb körideje csupán 6 tizeddel maradt el a listavezető Hamiltonnal szemben.
Fisichellát a Nico Rosberget váltó Kazuki Nakajima, valamint David Coulthard követi. Utóbbi versenyző egyébként a mai nap legszorgalmasabbja volt, hiszen egymaga összesen 120 kört teljesített, s legjobb köridejét is a délután folyamán futotta, egészen pontosan 118. körében.
A skót versenyző mögött hatodikként zárt a Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso. A spanyol pilóta 83 ezreddel Coulthard mögött, míg 8 tizeddel Hamilton mögött lemaradva, 1:23.820-es köridővel zárt ebben a pozícióban.
A francia gárda a mai napon megtett 463 km alatt főként az Olasz Nagydíjra való felkészüléssel foglalkozott, s az R28-as beállításának finomítására szenteltek sok időt. A csapat emellett kiemelt figyelemmel dolgozott a felfüggesztésen is, hiszen a monzai aszfaltcsíkon nagy szerepet kapnak ezen elemek, különösen a sikánokban található kerékvetők miatt.
„Újabb értékes nap Monzában, és sikerült néhány érdekes információra szert tennünk, amit sokat segíthet nekünk a néhány hét múlva esedékes versenyre való felkészülésben" - értékelt a nap végén Alonso.
„Sok különféle dolgot próbáltunk ki a beállításokkal és dolgoztunk a felfüggesztésen is délután, mivel a kerékvetők használata nagyon fontos itt. Azt hiszem, helyes irányba vittük el az autót és jó alapokkal rendelkezünk a versenyhétvégét illetően."
Hasonlóképpen értékelt a csapat mérnöke, Christian Silk is: „Sokat foglalkoztunk a beállításokkal és teljesítettük a szokásos munkát a monzai pályára való tekintettel, hiszen ez a helyszín nagyban különbözik a többi aszfaltcsíktól. Folytattuk a verseny-előkészületet, miközben adatokat gyűjtöttünk és a beállításokat illetően pozitív irányvonalat találtunk."
Alonso mögött a Toro Rossonál ma egyedül szolgálatban lévő Sebastien Bourdais végzett, aki valamennyi versenyzőhöz hasonlóan szintén a monzai hétvége előkészületeivel volt elfoglalva. A francia pilóta mögött Timo Glock, valamint Robert Kubica végzett.
A BMW csapatánál eredmények tekintetében tegnaphoz képest nagyot fordult a világ, hiszen míg Heidfeld a csütörtöki napot az élen fejezte be, addig csapattársa meg kellett, hogy elégedjen az utolsó előtti pozícióval.
A történethez persze az is hozzátartozik, hogy a lengyel versenyző a délelőtt folyamán elszenvedett egy kisebb balesetet, s az autóban keletkezett kár ugyan nem volt jelentősnek nevezhető, annak kijavítása mégis rendkívül időigényes volt. Kubicát délután emellett egy kisebb elektronikai hiba is hátráltatta. A német-svájci istálló ezeket kiküszöbölve természetesen megpróbált eredményes munkát végezni, s az autó beállításaira szenteltek különös figyelmet, valamint különféle mechanikai és aerodinamikai módosításokat próbálgattak az abroncsok összehasonlítása mellett.
Kubica összesen 57 kört tett meg pénteken, s 1 másodperces hátrányban végül utolsó előttiként zárt. A BMW lengyel versenyzőjét a hondás Jenson Button követi, aki 96 kört követően 1:24.321-es idővel végzett a tabella legalján.
|
|
Pilóta |
Csapat |
Autó |
Köridő |
Különbség |
# |
1. |
(GBR) |
L. Hamilton |
McLaren |
MP4-23 |
1:22.967 |
|
97 |
2. |
(FIN) |
K. Räikkönen |
Ferrari |
F2008 |
1:23.371 |
+0.404 |
79 |
3. |
(ITA) |
G. Fisichella |
Force India |
VJM-01 |
1:23.632 |
+0.665 |
114 |
4. |
(JPN) |
K. Nakajima |
Williams |
FW30 |
1:23.634 |
+0.667 |
99 |
5. |
(GBR) |
D. Coulthard |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:23.737 |
+0.770 |
120 |
6. |
(ESP) |
F. Alonso |
Renault |
R28 |
1:23.820 |
+0.853 |
80 |
7. |
(FRA) |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR3 |
1:23.865 |
+0.898 |
77 |
8. |
(GER) |
T. Glock |
Toyota |
TF108 |
1:23.897 |
+0.930 |
79 |
9. |
(POL) |
R. Kubica |
BMW |
F1.08 |
1:24.089 |
+1.122 |
57 |
10. |
(GBR) |
J. Button |
Honda |
RA108 |
1:24.321 |
+1.354 |
96 |
A közölt eredmények nem hivatalosak!
|