A múlt hétvégi Európa Nagydíjon diadalmaskodó Felipe Massa végzett az élen a monzai tesztek első napján, ahol kezdetét vette a csapatok háromnapos kollektív tesztsorozata.
Noha a mezőny nagy része csupán ma kezdte a munkát, a Ferrari csapata már kedden nekilátott annak, hogy megoldást találjon problémáira. Ennek megfelelően a maranellói gárda kihasználta a szabályok adta lehetőséget, s a négy extra tesztnapból a másodikat is elhasználva Andrea Bertolinivel a volánnál pályára küldte F2008-as konstrukcióját, ahol is a 60 kör megtétele alatt különös hangsúlyt fektettek a versenyautó felfüggesztésére. Az olaszok külföldi lapértesülések szerint vadonatúj kormánykerékkel is előrukkoltak, melyen - a legfőbb rivális McLaren-Mercedeséhez hasonlóan - több extra fül is helyet kapott, melyek a menet közbeni optimális nyomaték beállítását hivatottak szolgálni.
Ami viszont a szerdai napot illeti: Massa ott folytatta, ahol nemrég abbahagyta. Első helyen zárta a mai napot, alig 1 századdal maga mögé utasítva a McLaren-Mercedes pilótáját, Heikki Kovalainent. Kettejüket a williamses Nico Rosberg követi.
Felipe Massa 101 kört tett meg szerdán, s 1:23.428-es köridővel zárt az első pozícióban. A brazil pilóta az F2008-as beállításait tesztelte, valamint délután hosszú etapok teljesítésével foglalatoskodott. A csapatot semmiféle technikai probléma nem hátráltatta, így holnap tovább folytathatják a munkát az olasz versenypályán szintén a valenciai győztessel a volánnál.
A világbajnoki tabellán jelenleg a második pozíciót elfoglaló versenyzőt a hungaroringi győztes, Heikki Kovalainen követi, mindössze 11 ezreddel lemaradva vetélytársa mögött. A finn versenyző a mezőny nagy részéhez hasonlóan a monzai pálya által megkövetelt aerodinamikai beállításokkal lépett pályára, ennek megfelelően valamennyi versenyautóról hiányoztak a kiegészítő elemek.
A harmadik helyre Nico Rosberg érkezett meg, aki az ebédszünetben még a tabella első helyét foglalta el, délutánra azonban változott a helyzet, s az előtte végzőkkel ellentétben Ő már nem tudott javítani.
A német versenyzőt honfitársa, az idei szezonban parádésan teljesítő Sebastian Vettel követi a Toro Rossóval, aki ma rendkívül produktív napot zárt, hiszen 99 kör megtételét követően alig két és fél tizeddel maradt el az élen végző ferrarissal szemben.
Vettel mögött Rubens Barrichello végzett a Hondával, aki másfél tizeddel utasította maga mögé a RedBull Racinggel nem is olyan régen szerződést hosszabbító Mark Webbert.
Nick Heidfeld lett a hetedik, a német versenyzővel kapcsolatban számos pletyka látott napvilágot az utóbbi napokban, egyesek szerint a BMW-Sauber alakulata nem kívánja meghosszabbítani szerződését, s maga Mario Theissen is jobb teljesítményre ösztökéli a már rutinosnak számító pilótát.
Heidfeld mindenesetre próbálkozik, ma ő képviselte a német-svájci istállót Olaszországban, s a délelőtt folyamán az F1.08-as versenygép mechanikai beállításaival volt elfoglalva. A csapat a hét során megpróbál megfelelően felkészülni a soron következő két versenyre, a Belga -és az Olasz Nagydíjra, így különös hangsúlyt fektettek az autó felfüggesztésére, a váltóra, valamint a megfelelő fékerő-elosztásokra. Délután már aerodinamikai dolgokra fókuszáltak a mérnökök, a tökéletes időjárási körülményeknek hála (30 °C körüli levegő -és 40 °C körüli pályahőmérséklet) a csapat sikeresen elvégezte a szerdai napra szánt programot. Csakúgy, mint ma, holnap is Heidfeld lép pályára a bajorok színeiben, őt majd pénteken váltja a csapat jelenleg még világbajnoki aspiráns versenyzője, Robert Kubica.
Nick mögött a Force India tesztversenyzője, Vitantonio Liuzzi zárt, aki alig 8 tizeddel maradt el az élen végzők idejétől, s maga mögé utasította az utóbbi versenyeken remeklő Toyota csapat versenyzőjét, Jarno Trullit, valamint a renault-s Nelsinho Piquet-t is.
Utóbbi versenyző egyébként a mai nap legszorgalmasabbja volt, egymaga 117 kört tett meg a versenynaptár leggyorsabb pályáján, habár ez az eredményekben nem mutatkozott meg túlságosan, hiszen lemaradása több mint 1 másodperc Massához képest...
|
|
Pilóta |
Csapat |
Autó |
Köridő |
Különbség |
# |
1. |
(BRA) |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:23.428 |
|
101 |
2. |
(FIN) |
H. Kovalainen |
McLaren |
MP4-23 |
1:23.439 |
+0.011 |
78 |
3. |
(GER) |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:23.461 |
+0.263 |
99 |
4. |
(GER) |
S. Vettel |
Toro Rosso |
STR3 |
1:23.691 |
+0.376 |
70 |
5. |
(BRA) |
R. Barrichello |
Honda |
RA108 |
1:23.827 |
+0.399 |
85 |
6. |
(AUS) |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:24.005 |
+0.577 |
96 |
7. |
(GER) |
N. Heidfeld |
BMW |
F1.08 |
1:24.075 |
+0.647 |
77 |
8. |
(ITA) |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM-01 |
1:24.239 |
+0.811 |
99 |
9. |
(ITA) |
J. Trulli |
Toyota |
TF108 |
1:24.510 |
+1.082 |
92 |
10. |
(BRA) |
N. Piquet |
Renault |
R28 |
1:24.540 |
+1.112 |
117 | |