Az új valenciai pálya bemutatkozása nem minden szempontból volt örömteli, hiszen már a futam elején búcsúzni kényszerült a hazaiak sztárja, Fernando Alonso. A valóban buta hibán túl a futam sem hozta a tőle elvárt izgalmakat. Hiába a hosszú egyenes, ahol valóban komoly sebességet érnek el, a trükkös részek és a nehézkes kigyorsítások után senki nem tudott fogást találni az előtte autózón.
Ennek köszönhetően aztán a futamgyőztes Felipe Massa is csak addig volt veszélyben, míg el nem rajtolt, és míg le nem ment az első bokszkiállás. Akkor még sanszos volt Lewis Hamilton támadása, de ezek után Massát már csak a motorja állíthatta volna meg. A motor most az ő autójában rendben volt, ám Kimi Räikkönenében nem. Valójában a mai napon sem a Ferrari motor, sem a finn versenyző nem volt a helyzet magaslatán. Gyenge rajt, hullámzó teljesítmény a futam során, egy nagyon buta hiba a bokszban, ami szerencsésen végződött, és az i-re a pont a motortól. Ezzel vége is volt a világbajnok versenyének. Räikkönen az utóbbi időben sorra kikap csapattársától, akinek a szakértők megjósolták, hogy miután a vezetési stílusához nem passzol a kipörgésgátló hiánya, nagy bajban lesz. Ehelyett egyelőre remekül megbirkózik akár az egész mezőnnyel is.
Hozzá hasonlóan zseniálisan hajtott Lewis Hamilton és Robert Kubica is, akik miután rájöttek, hogy nincs több az autójukban, beérték azzal, amit az időmérő edzésen elértek. Azonban mögöttük sem volt igazán nagy mozgolódás. Sutil beordított a rádión, hogy gyorsabb, mint Fisichella, de ha nem ordibál annyit, akkor talán nem jár úgy, mint amikor Alonso anno Kanadában bekiabált. Ahogy akkor a spanyol, most ő is a falon végezte. Hozzá hasonlóan forrófejűen vezetett David Coulthard, aki megpróbált bebújni egy előzéshez, de szokásosan túl optimistán, és szokásosan koccanás lett a dologból. Szerencsére most csak Coulthard esett akkor áldozatul. A skót versenyző úgy vezet, mint Damon Hill az utolsó évében, amikor már valóban nem volt kedve vezetni, de a pénzt szívesen hazavitte, ezért sokszor már a futam elején esett egyet, hogy hamar felszállhasson a repülőgépre.
A futam ezeken túl nem is nyújtott többet. Felipe Massa közelebb került (amennyiben nem szankcionálják a bokszutcai eset miatt, amikor a csapata egyszerre engedte őt ki az érkező Sutillal) az éllovas Hamiltonhoz, míg Räikkönen a második helyről a harmadikra csúszott. A finn versenyző 13 pontos hátrányban van a McLaren versenyzőjével szemben.
A következő futamot a belga pályán rendezik meg, mely pálya igen gyors egyenesekből áll, és ez igazán aggaszthatja a Ferrarit, hiszen Massa motorja ismét a második versenyt futja, mely motor, mint a példák mutatják manapság nem bír ki ennyit. Spa nem számít igazán motorkímélő pályának, így a futam minden pillanata izgalmas lesz az olasz autógyártó cég számára. Reméljük számunkra, a szurkolók számára is...
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Hátrány |
1 |
Felipe Massa |
Ferrari |
- |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
+5.6 |
3 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
+37.3 |
4 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
+39.7 |
5 |
Jarno Trulli |
Toyota |
+50.6 |
6 |
Sebastian Vettel |
STR-Ferrari |
+52.6 |
7 |
Timo Glock |
Toyota |
+67.9 |
8 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
+71.4 |
9 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
+82.1 |
10 |
Sebastien Bourdais |
STR-Ferrari |
+89.7 |
11 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
+92.7 |
12 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
+1 Kör |
13 |
Jenson Button |
Honda |
+1 Kör |
14 |
Giancarlo Fisichella |
Force India-Ferrari |
+1 Kör |
15 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
+1 Kör |
16 |
Rubens Barrichello |
Honda |
+1 Kör |
17 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
+1 Kör |
Ret |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+12 Kör |
Ret |
Adrian Sutil |
Force India-Ferrari |
+16 Kör |
Ret |
Fernando Alonso |
Renault |
- | |