Az időmérő edzés első körét Nelsinho Piquet teljesítette, ám a célegyenesbe érkezvén vélhetően elkapott egy madarat, ami miatt lassítani kényszerült. Az őt követő Robert Kubicának azonban nem volt gondja, és rögtön át is vette a vezetést. Azonban néhány perccel később már Lewis Hamiltoné volt a legjobb kör, mely egyben a hétvége legjobb köre is lett. 1:38.464-es ideje volt ekkor a rekordidő a valenciai pályán.
A Toro Rosso versenyzői továbbra is brillíroztak. Bourdais és Vettel rögtön az első ötbe hozta fel az autót. Hozzájuk hasonlóan remekelt Fernando Alonso, aki a 11. percben bejött másodiknak, s ezzel hatalmas örömöt okozott a helyi szurkolóknak. Nem sokkal ez után érkezett Jenson Button, aki meglehetősen erős teljesítményt mutatott a hétvége során. A brit versenyző az ötödik helyre hozta fel autóját, ami rendkívüli dolog a Honda versenyautóját ismerve.
Hat perccel a vége előtt Timo Glock taszította le Alonsót a második helyről, majd érkezett Nico Rosberg is, így a spanyol versenyző a negyedik helyre szorult.
A szombati előrejelzések esőt jósoltak az időmérőre, s ez a Q1 végére megérkezni látszott, de Felipe Massát ez úgy tűnik nem túlzottan zavarta, hiszen a lágy gumikon csúcsot döntött és természetesen át is vette a vezetést.
A leintés előtt jött aztán az igazi csata. Fernando Alonso majdnem elkapta Felipe Massát. A spanyol csupán néhány ezreddel maradt el a legjobb időtől, de mint később kiderült ez sem lett volna elég az üdvösséghez. Előbb jött Sebastian Vettel, majd Jarno Trulli is az első helyért. A Toyota olasz versenyzőjének sikerült lefaragnia a köridőt az 1:38-as határ alá, s ezzel meg is nyerte az első etapot.
Mögötte Vettel, Massa, Alonso, Kubica, Hamilton, Glock és Webber végzett az első nyolcban.
Kiesettek: Sutil, Barrichello, Fisichella, Coulthard és Button
Az etap legszégyenteljesebb pillanatait Nick Heidfeld és Timo Glock incidense szolgáltatta. Heidfeld manapság meglehetősen sokszor veszi elő a kezét, hogy nemtetszésének „hangot adjon". A BMW-Sauber versenyzője nehezményezte, hogy Glock feltartotta, ezért miután kissé sután elment mellette, lelassított és bemutatott ellenfelének. A probléma valójában az, hogy a blokkolást Nelsinho Piquet is megszenvedte, aki teljesen vétlen volt az esetben.
A második próbára a két Ferrari érkezett meg a leggyorsabban, és egy egészen erős körrel kezdték meg a felvezetést. Sietniük kellett, hiszen egyre inkább úgy tűnt, hogy eleredhet az eső az időmérés során.
A 10. percben Sebastian Vettel vette át a vezetést, aki egy tizedet javított Trulli pályarekordján. Idő közben a Ferrarik egyre lejjebb csúsztak. Trulli, Hamilton, Kubica és Kovalainen is beférkőzött elébük.
Az etap kétharmadánál Heikki Kovalainen áldozott be egy teljesen új lágy gumigarnitúrát, melytől természetesen a lehető legjobb eredményt várta el a csapat. Az első szektorban 57 ezredes hátrányt könyvelhetett el a finn versenyző, a másodikban azonban már közel fél másodperces lemaradásba került, ami meglehetősen érdekes eredmény ahhoz képest, hogy a McLaren-Mercedes egy Toro Rosso ellen indult harcba.
A „nagyok" becsületét Felipe Massa mentette meg, aki csupán néhány ezreddel maradt el Vettel idejétől, aki meg is tartotta elsőségét a végéig. Az eredmény a következőképpen alakult az első tízest tekintve: Vettel, Massa, Heidfeld, Trulli, Hamilton, Kubica, Kovalainen, Räikkönen, Rosberg és Bourdais.
A helyiek kedvence, Fernando Alonso kiesett, miután az utolsó körében ráhajtott a rázókőre, ami lelassította az autóját. A spanyol bajnok a 12. helyen végzett. Vele búcsúzott csapattársa, Nelsinho Piquet is.
Kiesettek: Piquet, Webber, Glock, Alonso és Nakajima.
Az utolsó felvonásban Jarno Trullié volt az első mért kör, aki egy 1:40.309-es idővel kezdett. Nem sokkal mögötte érkezett Sebastian Vettel kemény gumin, és rögtön átvette az első helyet, de az őt követők mindannyian meg tudták előzni. Felipe Massa szintén kemény gumin futott egy 1:39.371-et, ami ahhoz képest, hogy az autót ekkorra már versenyre felkészítve megtankolják, meglehetősen erősnek tűnt.
Két perccel a vége előtt a két Ferrari állt az élen, de Hamilton is és Vettel is gyorskörre indult. Az első etapban mindketten gyorsabbak voltak az élen állónál, de a másodikban már csak Hamilton volt jó pozícióban. A brit versenyző aztán sikeresen teljesítette is a távot, s átvette az első helyet, de Felipe Massának sikerült a visszavágás, és megszerezte a jogot az élről való indulásra.
Hamilton maradt a második, míg a harmadik helyre Robert Kubica zárkózott fel. Őket Räikkönen, Kovalainen, Vettel, Trulli és Heidfeld követi a sorban.
A hétvége eseményei a vasárnap 14:00 órakor kezdődő futammal folytatódik.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:38.176 |
1:37.859 |
1:38.989 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:38.464 |
1:37.954 |
1:39.199 |
3 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:38.347 |
1:38.050 |
1:39.392 |
4 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:38.703 |
1:38.229 |
1:39.488 |
5 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:38.656 |
1:38.120 |
1:39.937 |
6 |
Sebastian Vettel |
STR-Ferrari |
1:38.141 |
1:37.842 |
1:40.142 |
7 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:37.948 |
1:37.928 |
1:40.309 |
8 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:38.738 |
1:37.859 |
1:40.631 |
9 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
1:38.595 |
1:38.336 |
1:40.721 |
10 |
Sebastien Bourdais |
STR-Ferrari |
1:38.622 |
1:38.417 |
1:40.750 |
11 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
1:38.667 |
1:38.428 |
|
12 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:38.268 |
1:38.435 |
|
13 |
Timo Glock |
Toyota |
1:38.532 |
1:38.499 |
|
14 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1:38.559 |
1:38.515 |
|
15 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:38.787 |
1:38.744 |
|
16 |
Jenson Button |
Honda |
1:38.880 |
|
|
17 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
1:39.235 |
|
|
18 |
Giancarlo Fisichella |
Force India-Ferrari |
1:39.268 |
|
|
19 |
Rubens Barrichello |
Honda |
1:39.811 |
|
|
20 |
Adrian Sutil |
Force India-Ferrari |
1:39.943 |
| |